خرید دستکش پزشکی آبی


دستکش پزشکی آبی یا همان دستکش های جراحی به دستکش هایی گفته می شود که باعث ایجاد راحتی کامل برای پزشک می شوند و از او در برابر هرگونه آلودگی محیطی جلوگیری می کنند.

خرید دستکش پزشکی آبی

موارد استفاده از دستکش های ارتوپدی

موارد استفاده از دستکش های ارتوپدی دستکش ارتوپدی ضخیم دو لایه، یک محصول ساخته شده از دو لایه لاتکس ضخیم است که برای استفاده در جراحی هایی که احتیاج به یک دستکش ضخیم دارند از جمله جراحی ارتوپدی استفاده می شود. این دستکش در جراحی های زایمان، ترمیمی و تروما نیز کاربرد دارد. یک متخصص ارتوپد برای کمک به تشخیص و درمان برخی از بیماری های اسکلتی عضلانی ممکن است اقدامات داخلی را انجام دهد. اشعه ایکس رایج ترین و گسترده ترین روش تصویربرداری تشخیصی است. متخصص ارتوپد به بیمار توصیه میکند اشعه ایکس انجام دهد و به آنها امکان می دهد برخی شرایط را در هنگام ملاقات شخص تشخیص دهند.

برخی از آسیب های حاد، مانند شکستگی و دررفتگی، به ارتوپد نیاز دارد تا استخوان یا مفصل را دستکاری (بازنشانی) کرده و با استفاده از آتل و گچ قسمتی از آن بی حرکت شود. دستکش جراحی پودری در مقایسه با سایر انواع دستکش پزشکی مخصوص معاینه سایز بندی دقیق، دقت و حساسیت لامسه و استاندارد بالایی دارند. دستکش های معاینه در دو نوع استریل و غیر استریل عرضه می‌شوند در حالی که دستکش‌های جراحی به طور کلی استریل هستند و در بسته بندی تکی قرار میگیرند. تفاوت مهم دستکش های جراحی با دستکش های معاینه، استریل بودن آنها میباشد تا خطری برای بیمار و پزشک بوجود نیاورد.

دستکش‌های جراحی، دستکش های یکبار مصرفی هستند که برای انجام عمل‌های جراحی و معاینات پزشکی استفاده می‌شوند تا مانع انتقال آلودگی بین بیمار و پزشک شوند. دستکش‌های جراحی از پلیمرهای مختلفی مانند لاتکس، نیتریل، پلی وینیل کلراید و نئوپرن ساخته می‌شوند. دستکش‌‌های جراحی از جنس لاتکس بوده که در دو نوع بدون پودر و پودر دار در بازار عرضه می‌شود. پودر استفاده شده در نوع پودر دار از نشاسته ذرت تهیه شده و برای راحت پوشیده شدن دستکش‌ها به کار می‌رود. البته دستکش پودری به دلیل وجود مواد داخل آن نباید در حین عمل استفاده شود. زیرا درصورت نفوذ مواد پودری به داخل بدن، باعث کندشدن روند بهبوی بیمار میشود.

همچنین برای افرادی که حساسیت دارند استفاده از دستکش بدون پودر توصیه میشود. دستکش جراحی استریل لاتکس پودری : مقاومت و کشانی بالایی داشته و بطور کلی برای همه عمل های جراحی چه سرپایی و چه آنهایی که نیاز به بستری دارند استفاده میشود. این دستکش ها تا زمانیکه از بسته بندی پلمپ شده بازنشوند استریل هستند و بعد از آن استریل بودن خود را از دست میدهند

مزیت های کاربردی انواع دستکش های نیتریل

مزیت های کاربردی انواع دستکش های نیتریل دستکش با پوشش نیتریل: این پوشش ها در حقیقت یک نوع مصنوعی از لاتکس می باشند. دستکش های دارای این پوشش در مقابل سوراخ شدگی، پارگی، خراشیدگی دست، سوختگی دارای مقاومت بالایی هستند. خاصیت ارتجاعی بالا: مقاومت در برابر کشش دارندو ضد آب است.ین دستکش ها حاوی مواد فاقد لاتکس هستند که برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند مفید است.آنها برای پاسخگویی به نیازهای آلرژی تولید می شوند.

انواع مدل های دستکش پزشکی

انواع مدل های دستکش پزشکی دستکش های پزشکی یکبار مصرف هستند و شامل دستکش معاینه، دستکش جراحی و دستکش های پزشکی برای دست زدن به عوامل شیمی درمانی ( دستکش شیمی درمانی) می شوند.

۱- دستکش لاتکس: قابل نفوذ نسبت به اتانولو میزان نفوذ ویروس کمتر از 1درصداست،قابلیت استفاده طولانی مدت تا حدود 16 ساعت را دارد و با اتانول ضدعفونی میشود.

2-دستکش نیتریل: غیرقابل نفوذ به اتانول، میزان نفوذ ویروس 1تا 3 درصد ،قابلیت استفاده طولانی مدت تا حدود 8 ساعت و ضدعفونی با الکل انجام میشود.

3-دستکش وینیل: بی رنگ است و چسبان نیست ، میزان نفوذ این نوع نسبت به ویروس حدود ۲۹ درصد است ودر صورتی که با اتانول یا مواد ضدعفونی در تماس باشد قابلیت نفوذپذیری تا 50 درصد افزایش می‌یابد.

4- دستکش نایلونی یا فریزری: پوشش مناسبی در برابر ویروس‌ها نیستند و درصورت تماس با اتانول یا مواد ضدعفونی میزان نفوذ تا ۹۰درصد افزایش می یابد.

5- دستکش جراحی ساق بلند مناسب برای عمل های زایمان طبیعی و کورتاژ استفتده میشوند.

6-دستکش های کوپلیمر وینیل یا مصنوعی دستکش وینیل برای فرآیند های غیر حساس و کار هایی که در آن ها احتمال تماس با مایعات بدن بسیار کم است، مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع دستکش ها در برابر ویروس های موجود در خون قابل نفوذ بوده و مقاومت کششی کمی دارند، به همین دلیل مستعد نشت هستند.

برخی از ویژگی ها و مواد مورد استفاده در ساختار دستکش های یکبار مصرف پزشکی عبارت اند از : 1) دارای پوشش هیپو آلرژیک 2) دارای محافظ داخلی آکریلیک (این آستر در هنگام مرطوب بودن دستکش به افزایش راندمان خنک شدن کمک می کند) 3) ملایم برای پوست 4) راحت پوشیدن 5) بدون لاتکس 6) محافظت بالا در برابر پاتوژن های خون 7) بدون لغزش در هنگام خیس شدن میباشد.

مزایای دستکش پزشکی:آن ها از لاستیک مصنوعی ساخته شده اند و این امر برای افرادی که به دستکش های معمولی که معمولاً از جنس لاتکس بوده و بسیار حساسیت زا هستند، بسیار مفید است. 2) دستکش های پزشکی از دستکش های معمولی 3 برابر قوی تر هستند. 3) آن ها بدون پودر هستند و هیچ نشانه ای روی پوست شما باقی نمی گذارند. 4) هنگام برخورد با اشیای تیز مانند سوزن، کم تر دچار سوراخ شدن می شوند. 5) این دستکش ها از نظر شیمیایی بسیار مقاوم هستند. بسیاری از مکانیک ها و بیمارستان ها به دلیل مقاومت بالا از دستکش های یکبار مصرف پزشکی در برابر پاتوژن های ناشی از خون، سموم مضر، سوخت، بوتان، ید و سایر آلاینده های مشابه از آن ها استفاده می کنند. 6) از این دستکش ها برای خدمات غذایی نیز استفاده می شود. 7) این دستکش ها بسیار مقرون به صرفه و ارزان هستند.

صادرات بی واسطه دستکش پزشکی آبی

صادرات بی واسطه دستکش پزشکی آبی در واقع دستکش های تولیدی ایران یکی از بهترین ها در میان رقبا می باشد.این دستکش ها همگی از بهترین مواد اولیه در شرایط کاملا بهداشتی و مکانیزه تولید شده اند و کیفیت ان به گونه ای می باشد برای بسیاری از کشور های همسایه از جمله ترکیه، عمان، قطر، امارات، افغانستان و پاکستان ارسال می شود.یکی از پرسودترین حوزه‌های صادارت غیرنفتی برای تاجران و بازرگانان ایرانی صادرات دستکش آبی بدون واسطه است؛ اما شرط رسیدن به سود زیاد در این حوزه، کسب دانش کافی در زمینه فعالیت‌های و برتری‌های شرکت‌های صادرکننده و همکاری با آن‌ها است.

صادرات دستکش آبی به سه دلیل اتفاق افتاده است: مصرف‌گرا بودن کشورهای حوزه خاورمیانه و خلیج فارس بالا بودن کیفیت دستکش‌های ایرانی مقرون‌به‌صرفه بودن آنها و بی واسطه بودن صادرات آن که هزینه ها را کاهش داده است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *