قیمت دستکش ایمنی جوشکاری در سال 1400


حوادث همواره در کمین بوده و اجتناب ناپذیرند؛ میگویند پیشگیری بهتر از درمان است و از همین رو است که انسان خود را در برابر تهدیدات محیطی مجهز به تجهیزات ایمنی کرده است. در یک محیط حادثه خیز و ضمن انجام فعالیت هایی با میزان ریسک بالا همانند جوشکاری، لازمه جلوگیری از رخداد حوادث و یا به حداقل رساندن صدمات، استفاده از تجهیزات ایمنی کار میباشد. هدف دستکش ایمنی جوشکاری تامین امنیت کارکنان مشاغل پرخطر در حیطه جوشکاری و شناخت صحیح مشخصه های فنی و کیفی دستکش های ایمنی، لازمه تهیه دستکش ایمنی مناسب و تحقق هدف گفته شده میباشد.

قیمت دستکش ایمنی جوشکاری در سال 1400

معرفی انواع مختلف دستکش ایمنی کار

معرفی انواع مختلف دستکش ایمنی کار به منظور فراهم نمودن ایمنی کاری افراد ملزم به رعایت اصول ایمنی هستند. ضرورت اصول ایمنی کار به گونه ای است که هر محیطی متناسب با نوع فعالیتی که در آن صورت میگیرد تجهیزات و کارفرمایان متخصص در آن حیطه را میطلبد. یکی از مهم ترین تجهیزاتی که تاکید بسیاری به استفاده از آن شده، دستکش های ایمنی کاری هستند. طیف وسیعی از دستکش های ایمنی کاری موجود است که در ادامه به معرفی برخی از آنها میپردازیم.

استفاده از دستکش های کار ضد اسید ضرورتی برای فعالیت ها یا محیط هایی بوده که در آنها احتمال تماس دست با مواد شیمیایی زیاد میباشد. همچنین این دستکش ها محافظت کننده دستان در برابر مواد و عوامل خطرناک بیولوژیکی نیز بوده و در برخی امور بیمارستانی با خطرات زیستی محتمل و آزمایشگاه ها نیز میتوانند به کار گرفته شوند. هدف از به کار گیری آن ها عدم نفوذ موادشیمیایی و تماس عوامل خطرآفرین با پوست دست ها بوده و به دلیل استحکام بالا و مقاومت بسیار در برابر خوردگی، ساییدگی، مواد اسیدی ،قلیایی و حلال ها میتوانند طیف وسیعی از کاربردها را در بر بگیرند.

دستکش های ضد برش پوششی مقاوم در برابر جراحات ناشی از عوامل برنده هستند. نوع فولادی این دستکش دارای زنجیرهای ریزی از جنس فولاد است و در مشاغلی چون سنگ بری، قصابی، تراش کاری کاربرد دارند. نوع کف متریال دستکش های ضد برش به گونه ای طراحی شده که یک لایه محافظتی از جنس الیاف در کف دستان و انگشتان قرار میدهد. در مواردی مانند کارکردن با چوب که میزان برش و خطرات ناشی از عوامل برنده در فعالیت موردنظر کمتر است، این دستکش ها نه تنها مقرون به صرفه تر بوده بلکه به خوبی از دستان در مقابل خراش ها و بریدگی ها محافظت مینماید.

یکی از بهترین دستکش های ضد برش که علاوه بر برخورداری از دوام و با کیفیت بالا در مقابل عوامل فرساینده ای همچون ساییدگی و پاره شدن بسیار مقاوم است، دستکش ضد برش اطلس بوده که کف آن از جنس لاتکس طبیعی و با ضخامت بالایی طراحی شده و بخش پشتی آن از الیاف دارای استحکام بالا و به جنس پلی استر میباشد. قسمت زیرین دستکش اطلس از فلامنت ساخته شده، برخلاف کف و رویه آن که به جنس لاتکس است. کفی آن ضدلغزش بوده و چون از مواد گیاهی در تولید آن بهره گرفته شده ضد حساسیت نیز میباشد. در تماس با اشیا برنده میتوان از این دستکش استفاده کرد.

دستکش های ضد ضربه به وسیله انتقال نیروی نقطه ای وارد شده از محیط به بخش های مختلف دستکش و جلوگیری از وارد شدن نقطه ای نیرو به بخشی از دست، مانع بروز صدمات ناشی از ضربات سنگین یا سقوط اجسام میشوند. نوع دیگری از دستکش ها که مشابه دستکش های ضد ضربه بوده، دستکش های مقاوم در برابر ضربه هستند این در حالی است که تفاوت این دو نوع دستکش میزان مقاومتی است که در برابر ضربه نشان میدهند و نسبت به دستکش های ضدضربه، دستکش های مقاوم در برابر ضربه از مقاومت به مراتب بیشتری برخوردارند.

تاکید بر الزام استفاده از دستکش های ضد حرارت که نسوز و مقاوم در برابر حرارت بوده به دلیل حفظ سلامت دستان در مقابل سوختگی در محیط هایی است که فعالیت هایی با دماهای بالا در آنها انجام میشود. مقاومت این دستکش ها به علت جنس نمدی آنها بوده و نمد به کار رفته در این دستکش ها علاوه از بر حفظ ایمنی دستان باعث جلوگیری از خیس شدن و تعریق دست ها حین انجام فعالیت میشود. دستکش های گفته شده ضمن آن که عایق گرما بوده، در محیط های سرد میتوانند به عنوان عایق سرما نیز به کار گرفته شوند.

دستکش های عایق جریان الکتریسیته ایمن و مقاوم در برابر عبور جریان الکتریسیته بوده که بسته به میزان ولتاژ میتوان از انواع مختلف آنها کمک گرفت. این دستکش ها علاوه بر استفاده شاغلین متخصص در زمینه برق، مناسب افرادی بوده که با برق سر و کار دارند. دستکش های ایمنی آتش نشانی نیز مورد استفاده آتش نشانان و مناسب با محیط های عملیاتی دارای میزان بالای درجه حرارت طراحی شده و علاوه بر نسوز بودن از حالت مکانیکی مناسبی برای استفاده آتش نشانان برخوردار است که در حین عملیات شخص از تسلط خوبی برخوردار باشد. در برخی موارد ممکن است آتش نشان حتی در تماس با حریق قرار گرفته و در نتیجه استفاده از این دستکش ایمنی الزامی است.

راهنمای انتخاب دستکش ایمنی کار چرم

شاید حتی انتخاب یک نوع خاص از دستکش همانند دستکش ایمنی کار چرم به دلیل تنوع بالای کالاهای موجود در بازار به سادگی قابل انجام نباشد، از این رو به منظور انتخاب مناسب ترین دستکش ایمنی کار چرم نکاتی را در ادامه آورده ایم که به بیان آنها خواهیم پرداخت.

دستکش ایمنی کار متناسب با عملیات و فعالیت موردنظر متقاضیان خرید دستکش ایمنی کار طراحی شده که در تهیه دستکش های ایمنی کار باید مورد توجه قرار گیرد. در مشاغلی همچون جوشکاری ملزم به تهیه دستکش هایی با جنس چرم خواهید بود. دستکش ایمنی کارا و مناسب تحت استانداردهای اتحادیه اروپا تولید شده و دارای کیفیت بالابوده و ضمن ضد آلرژی و حساسیت بودن میباست تهویه مطلوب حین استفاده را فراهم آورد و موجب تعریق انگشتان نشود.

یک دستکش کارا دارای سایزبندی مناسب و همراه با میزان انعطاف پذیری بالا بوده و سهولت حرکت انگشتان دست را به گونه ای فراهم میکند که دستکش برای مچ و انگشتان ایجاد محدودیت نکرده، سرعت عمل شخص را پایین نیاورده و عملکرد فنی فرد را دچار اختلال نکند. از همین رو دستکش های چرم در مقایسه با دستکش ایمنی آلومنیومی مناسب تر هستند. دستکش های به جنس چرم به علت خاصیت ضدحریق آن و برخورداری از پایداری حرارتی بالا و استحکام مکانیکی، علاوه بر جوشکاری کاربردهای گسترده ای در فعالیت هایی از قبیل لحیم کاری و ذوب فلزات گوناگون دارند.

همچنین میزان ضخامت دستکش متناسب با میزان خطرات احتمالی فعالیت میباشد. به علاوه میتوان گفت دستکش های دارای چرم چندلایه دوخته شده، مناسب با کارهای ظریف نیستند. اگرچه دستکش های ایمنی کف چرم مهندسی به منظور انجام فعالیت های ظریفی چون یاددداشت برداری طراحی شده و سهولت حرکت انگشتان حین استفاده از دستکش را فراهم می آورند. چرم اشبالت از بهترین چرم های مورد استفاده به منظور ساخت دستکش های ایمنی کار میباشد.

دستکش های ایمنی کار کف دوبل دارای دو لایه ضخیم چرم در کف خود بوده و بخش های قرارگیری انگشتان و مچ از جنس برزنت بوده و دستکش در این ناحیه دارای یک کش تعبیه شده بوده که به منظور ثبات و استقرار دستکش در دست و عدم جابجایی آن حین کار طراحی شده است. دستکش های کف دوبل استحکام، عمر، و مقاومت نسبی بالایی در برابر عوامل گوناگون از جمله سایش، خراشیدگی و پارگی دارند. و تولید این دستکش ها در چین و پاکستان صورت گرفته و واردات آنها به بازار ایران انجام میگیرد.

بررسی تعرفه گمرک دستکش ایمنی

بررسی تعرفه گمرک دستکش ایمنی از میان محصولات وارداتی به بازار دستکش در اولویت کالاهای واراداتی بوده به طوریکه دستکش از جمله 10 کالای وارداتی با بیشترین اولویت واردات میباشد. مبدا وارادت دستکش به ایران کشورهای جمهوری کره، امارات متحده عربی چین هستند که در این میان امارات متحده عربی بیشترین آمار وارادات را به خود اختصاص داده دارده است. همچنین کشورهای مالزی و هند برای واردات دستکش های جراحی و همینطور بلژیک و امارات برای واردات دستکش کار شناخته شده هستند.

واردات برخی از دستکش ها لاتکس و جراحی اگرچه نیازمند اخذ مجوزهای استاندارد و بهداشت است اما به طور کلی ثبت سفارش و واردات دستکش های لاتکس و جراحی مجاز میباشد. این درحالی است که واردات مستقیم دستکش های ایمنی مجاز نبوده اما برای واردات تجهیزات صنعتی، دستگاه های تولید و مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت دستکش های ایمنی مانعی وجود ندارد. تعرفه گمرکی ترخیص دستکش های لاتکس با کد تعرفه 4015 بوده که حقوق وروردی دستکش های لاتکس کارگری 55 درصد میباشد.

دریافت استاندارهای لازم برای صادرات دستکش ایمنی

صادرات دستکش های ایمنی توسط شرکت ها و تولیدی های سازنده آن تابع یک ساختار واحد از الزامات و استاندارد دستکش های ایمنی تحت عنوان استاندارد EN420 بوده که به صورت یک دفترچه میباشد. در عرصه صادرات دستکش های ایمنی اخذ مجوزهای مرتبط با رعایت استانداردهای بین المللی بر این اعتبار المان های تولیدی تاکید داشته همچنین تولیدکنندگانی که اصول مرتبط با این استانداردها را رعایت کنند برندهای مطرح و موفقی در عرصه صادرات بازارهای بین الملل خواهند بود.

از آن جایی که صادرات دستکش های ایمنی تنها در صورت مطابقت داشتن محصول تولیدشده با استانداردهای بین المللی امکان پذیر خواهد بود، بنابراین دستکش های صادراتی تولیدشده از کیفیت و اعتبار بسیار خوبی برخوردارند. درساخت دستکش های ایمنی استاندارد مواد اولیه سازنده دارای PH بین 3.5 تا نهایتا 9.5 بوده و در صورت حساسیت زا بودن این مواد، سازنده میبایست مقید به درج کامل موارد حساسیت بر روی محصول باشد. استاندارد EN420 طول دستکش ایمنی را از نوک انگشت میانی دست تا بخش انتهایی مچ تعیین نموده که دارای اندازه های مشخصی برای سایزهای گوناگون است و طراحی دستکش میبایست در ابعاد متناسب با استانداردهای مذکور صورت گیرد.

استاندارد دستکش های ایمنی جوشکاری EN12477 بوده که برای ساخت دستکش های اغلب چرمی نسیوز و مقاوم در برابر جرقه های فعالیت جوشکاری تهیه شده و بسته به کاربری میزان پوشش دهی آنها تا آرنج یا تا مچ دست میباشد. همچنین استاندارد EN388 برای دستکش های ایمنی مقاوم در مقابل خطرات مکانیکی بوده که مناسب مکانیکی میباشند. نتایج آزمایش های مرتبط با خطرات مکانیکی و میزان حفاظت دستکش در مقابل عوامل های خطرآفرین برای تعیین عملکرد دستکش های ایمنی مطابق استاندارد آمریکا در یک مقیاس شش رتبه ای در نظر گرفته شده که برای عملکرد ضعیف صفر و برای بهترین سطح عملکرد رتبه 5 قرار داده شده است.

استاندارد EN407 و استاندارد EN511، استاندارد های لازم برای دستکش های مقاوم در مقابل حرارت بوده که بسته به نوع کاربرد در دو دسته مقاوم در مقابل حرارت بالا و حرارت پایین ساخته شده و عرضه میگردد. در آزمون حریق دستکش به مدت 3 و 12 ثانیه در حریق قرار داده شده و با توجه به آن میزان آسیب سوختگی برآورد شده که در استاندارد اروپا به عنوان استاندارد EN407 صورت میگیرد.آزمون نشت از جمله آزمون هایی برای تعیین معیار نشت برای سنجش میزان عملکرد مقاوم دستکش در برابر عوامل شیمیایی خطرآفرین بوده بر اساس استانداردهای اروپایی EN374 صورت میگیرد. همچنین عملکرد دستکش ایمنی در مققابل عوامل خطرناک شیمیایی بر اساس معیارهایی چون فرسایش ، نفوذ و کاهش کیفیت نیز صورت میگیرد.

تولید دستکش ایمنی جوشکاری به صورت عمده

تولید دستکش ایمنی جوشکاری به صورت عمده تولید دستکش ایمنی جوشکاری منطبق با استانداردهای جهانی با هدف محافظت دستان در مقابل سوختگی، حرارت و شوک الکتریکی صورت گرفته که بسته به روند فعالیت جوشکاری انواع متنوعی از دستکش های ایمنی جوشکاری تولید و به بازار عرضه میشود. با مراجعه به فروشگاه های مصالح فروشی شهرهای تبریز، اصفهان، یزد و سنندج و یا به وسیله مراجعه حضوری و یا تماس با نمایندگان فروش کارنجات تولید دستکش های صنعتی میتوانید خرید عمده دستکش های ایمنی جوشکاری را داشته باشید.

فروش دستکش ایمنی جوشکاری مستقیم از توزیع کننده

خرید انواع دستکش ایمنی جوشکاری توسط متقاضیان این محصول به دو صورت خریدمستقیم و غیر مستقیم از تولیدکننده صورت گرفته که در خرید مستقیم، خریداران از طریق مراجعه به سایت های اینترنتی خرید دستکش ایمنی جوشکاری را با قیمتی ارزان تر به دلیل خرید بدون واسطه ی صورت گرفته انجام میدهند که همچنین سفارشات خرید میتواند به صورت عمده و به جهت فروش در بازارهای داخلی و یا برای صادرات باشد. خرید مستقیم خریدی با کمترین هزینه بوده که از منافع بسیاری برخوردار میباشد.

توزیع دستکش ایمنی جوشکاری بصورت عمده ای

توزیع دستکش ایمنی جوشکاری بصورت عمده ای واحدهای تولیدی دستکش ایمنی داخلی بسیاری در سرتاسر کشور با هدف حمایت و توسعه تولید ملی به تامین نیاز بازار با تولیدات انبوه دستکش جوشکاری چرم خود پرداخته و بسیاری از متقاضیان این محصول با خرید از واحدهای تولید داخلی به حمایت از تولیدکنندگان داخلی میپردازند. توزیع دستکش های ایمنی جوشکاری بصورت عرضه عمده به خریداران متقاضی از جمله صاحبان فروشگاه های مصالح فروشی صورت میگیرد و پس از آن عرضه این دستکش ها به مشتریان به صورت جزئی انجام میشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *