صادرات دستکش پزشکی رنگی به کشورهای همسایه


دستکش یکی از چیزهایی است که در صنعت پزشکی استفاده زیادی دارد . این دستکش ها با توجه به کاربرد و نوع استفاده ای که دارند تنوع بالایی دارند . این دستکش ها معمولا با توجه به جنسشان نام گذاری می شوند.

از مهمترین دست کش های که در پزشکی از آن استفاده می شود میتوان دستکش لاتکس ، دستکش نیتریل ، دستکش وینیل ، دستکش جراحی و دستکش ارتوپدی را نام برد.

امروزه، کشور ما در تولید انواع دستکش یک بار مصرف پزشکی به این تکنولوژی دست پیدا کرده که صادرات این محصول را به کشورهای همسایه داشته باشد . صادرات دستکش پزشکی سالانه پول ارز قابل توجهی را وارد کشور می‌کند و باعث ایجاد شغل و رونق اقتصادی شده است . صادرات این محصولات معمولا به عراق ، روسیه ، ترکیه و …. انجام می شود .

صادرات دستکش پزشکی رنگی به کشورهای همسایه

شناخت بهترین دستکش پزشکی

شناخت بهترین دستکش پزشکی دستکش پزشکی با توجه به موادی که در ساخت آن استفاده می شود به چند دسته تقسیم می‌شود ‍‍‌:

_دستکش لاتکس این نوع دستکش از جنس لاستیک بسیار انعطاف پذیری ساخته شده است به دلیل اینکه به طور کامل جذب دست می شود برای کارهایی که نیاز به لمس قوی دارند مثل معاینه بسیار مناسب است این دستکش در دو نوع پودری و بدون پودر تولید می شود یکی از معایب این دستکش ایجاد آلرژی پوستی برای بعضی از اشخاص است .

_ دستکش وینیل یک دستکش ساخته شده از مواد پلاستیکی است این دستکش برخلاف دستکش لاتکس خیلی جذب دست نمی شود به همین دلیل مناسب برای کارهایی است که به نیاز به حس لمس قوی ندارد.

_ دستکش نیتریل این دستکش بدون استفاده از لاتکس ساخته شده و دارای ترکیبات ضد آلرژی است بنابراین استفاده از آن ایجاد آلرژی نمی کند. این دستکش ها مقاومت بسیار بالایی دربرابر پارگی و مواد شیمیایی دارند و مزیت دیگر آنها این است که ضخامت آنها به حدی است که حس لامسه را کاهش نمی دهند و برای کارهای حساس و دقیق مشکلی ایجاد نمی کنند. پس می توان نتیجه گرفت که دستکش های نیتریل بهترین دستکش های صنعت پزشکی به شمار می روند . دستکش پزشکی مشکی و آبی از همین جنس نیتریل هستند ‌ دلیل این انتخاب رنگ هم این است که کوچکترین پارگی یا آسیب دیدگی دستکش به راحتی دیده می شود.

دستکش پزشکی نیتریل چه ویژگی هایی دارد

دستکش پزشکی نیتریل چه ویژگی هایی دارد یکی از دستکش هایی که در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد دستکش نیتریل است . این دستکش ها مزیت هایی نسبت به انواع دیگر دستکش های یک بار مصرف دارند که این نوع را به نوعی پر طرفدار تبدیل کرده است .با ما باشید تا ویژگی های این نوع دستکش را بررسی کنیم:

_ضد حساسیت بودن ، مهم ترین ویژگی دستکش نیتریل ضد حساسیت بودن آن است در واقع ایجاد حساسیت در در استفاده از دستکش های لاتکس باعث به وجود آمدن دستکش های جدید و ضد حساسیت شد.

_ مقاوت بالای شیمیایی ، این دستکش های مقاوت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند و کاملا مناسب برای استفاده در آزمایشگاه ها و کارگاه های مواد شیمیایی هستند.

_ مقاومت فیزیکی بالا، این دستکش ها مقاومت بسیار بالایی در برابر کشیدگی و سوراخ شدن دارد .

_ مدت زمان بالای استفاده ، این دستکش ها به گونه ای ساخته شده که دوام بسیار بالایی در حین استفاده دارد برای مثال برای یک شیفت کاری می توان از آن استفاده کرد و به همین دلیل بسیاری از پزشکان و پرستاران که دارای شیفت های طولانی هستند به راحتی می توانند از این دستکش ها استفاده کنند.

دستکش جراحی دندانپزشکی هم معمولا از همین جنس دستکش انتخاب می شود .

بررسی استاندارد های دستکش پزشکی

بررسی استاندارد های دستکش پزشکی دستکش ها در واقع از جمله تجهیزات محافظت شخصی به حساب می آیند که از فرد در برابر عفونت ها حین معاینه و اقدامات پزشکی جلوگیری می کند. دستکش ها در چند نوع ، معاینه ، دستکش استریل پزشکی که در جراحی مورد استفاده قرار میگیرد و دستکش شیمی درمانی یافت می شوند . دستکش ها باید مقاومت بالایی در برابر پارگی ، مواد شیمیایی و نشت داشته باشند زیرا یک پزشک زمانی از دستکش استفاده می‌کند که قرار است در معرض مایعات بدن( خون ،ترشحات ، ادرار، استفراغ و..) فردی بیمار ، عفونت ها ، داروهای خاص یا بعضی مواد آلوده قرار بگیرد .

دستکش ها باید دارای سایز مناسب باشند تا خوب با دست پزشک فیت شوند مخصوصا وقتی نیاز به انجام کارهای حساس و با دقت بالا وجود دارد .

کارخانه های تولید کننده باید مواد استفاده شده در دستکش را مشخص کنند تا در صورت احتمال ایجاد حساسیت پزشک بتواند از نوع دیگری را جایگزین کند.

انواع پودری دستکش ها به دلیل ایجاد حساسیت کمتر تولید می شوند زیرا ذرات پودر می‌تواند در عملکرد دستگاه ایمنی بدن اختلال ایجاد کنند.

در زیر به چند مورد استاندارد عمومی و معتبر برای همه دستکش ها می پردازیم :

دستکش نباید برای کسی که از آن استفاده می‌کند ایجاد خطر کند.

Ph دستکش باید بین 3.5 تا 9.5 باشد.

سطح کروم 6 دستکش باید کمتر یا برابر با 2.9 میکروگرم در کیلوگرم باشد.

اگر در ساخت آن مواد آلرژی زا موجود است باید در اطلاعات آن آورده شود.

اندازه آن با اندازه استاندارد مطابقت داشته باشد .

مقاومت فیزیکی و شیمیایی قابل قبولی داشته باشد .

نباید حاوی مواد آلوده باشند.

عرضه کننده دستکش پزشکی رنگی

عرضه کننده دستکش پزشکی رنگی دستکش پزشکی رنگی در انواع جنس ها و رنگها مثل آبی ، مشکی ، بنفش و…. در بازار موجود است و در صنعت پزشکی ، آرایشی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند .

هر رنگی ویژگی متفاوتی دارد چرا که جنس مواد تشکیل دهنده آنها با هم متفاوت است برای مثال رنگ دستکش های پزشکی نیتریل عموما به رنگ آبی یا مشکی تولید می شوند .

امروزه تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید انواع دستکش های پزشکی مانند لاتکس ، نیتریل ، جراحی و….فعالیت می کنند زیرا علاوه بر پزشکی هر صنعتی که نیاز به رعایت بهداشت داشته باشد ملزم به استفاده از این دستکش ها است . بنابراین شما به عنوان مصرف کننده باید به دنبال مجموعه ای باشید که از بهترین مواد اولیه در تولیدات خود بهره بگیرد . به جز کیفیت قیمت مناسب هم مورد توجه مشتریان قرار می گیرد .

از عواملی که بر قیمت نهایی تاثیر می گذراند می توان به جنس مواد اولیه استفاده شده ، ضخامت ، مقاومت ، تعداد و نوع خرید نام برد .

خرید دستکش پزشکی عمده طبعا قیمتی بسیار به صرفه خواهد داشت و مورد دیگر خرید اینترنتی است با خرید اینترنتی به دلیل حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم مشتری با تولید کننده قیمت تمام شده بسیار با صرفه خواهد بود .ما به شما مجموعه مایاما را معرفی می‌کنیم . این مجموعه در تولید انواع دستکش رنگی پزشکی فعالیت دارد و در سراسر کشور دارای تیمی قدرتمند و آماده خدمات رسانی به مشتریان می باشد . این مجموعه از پیشرفته ترین دستگاه ها در تولیدات خود استفاده می کنند و از همه مهم تر وجود تیم پشتیبانی 24 ساعته است که آماده پاسخگویی به مشتریان در هر زمانی از شبانه روز هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *